Misja Tarnowskiej Akademii Nauki

Tarnowska Akademia Nauki powstała w odpowiedzi na wezwanie do działania władz Miasta Tarnowa, a konkretnie Prezydenta Romana Ciepieli, który w pierwszym dniu zamknięcia szkół, czyli 12 marca 2020 roku zaproponował aby powstała platforma oferująca treści dla uczniów tarnowskich szkół podstawowych w czasie gdy szkoły nie rozpoczęły jeszcze regularnej nauki zdalnej. W 4 dni, od czwartku do niedzieli, narodził się pomysł multidyscyplinarnych zajęć streamingowanych na platformie YouTube, w których uczniowie mogliby aktywnie uczestniczyć za pomocą czatu. 

Pierwsza sesja inaugurująca działalność TANu miała miejsce 16 marca i wziął w niej udział Prezydent Roman Ciepiela. Tę i kolejne sesje prowadzi Marcin Zaród, tarnowski nauczyciel, laureat tytułu Nauczyciel Roku 2013, członek grupy Superbelfrzy RP oraz podcaster współtworzący polski podcast edukacyjny EduGadki. Pierwszy tydzień to codzienne półtoragodzinne sesje, w czasie których prezentowano materiały tworzone przez nauczycieli, którzy dołączyli do zespołu Tarnowskiej Akademii Nauki (więcej o nich w dziale pt. "Team TANu"). Z czasem wykrystalizował się plan prowadzenia dwóch sesji tygodniowo, z których wtorkowa jest poświęcona zagadnieniom humanistycznym, a czwartkowa zajmuje się tematyką bliższą technologii, informatyce i naukom ścisłym.

Tarnowska Akademia Nauki oferuje multidyscyplinarne podejście do edukacji. Jej sesje, tzw. edustreamingi, nie ograniczają się do podstawy programowej, ale zawierają wiadomości z zakresu m.in.: j. angielskiego, historii, j. polskiego, geografii, wiedzy o społeczeństwie, plastyki, techniki oraz informatyki

Stawiamy na rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych, kompetencji samodzielnego uczenia się, a także krytycznego myślenia oraz komunikacji w języku ojczystym i obcym. Ważne dla nas kompetencje związane z matematyką i technologią oraz kompetencje informatyczne. Chcemy rozwijać inicjatywność i przedsiębiorczość oraz kształtować w uczestnikach naszych sesji tzw. nastawienie rozwojowe (ang. Growth Mindset).

Korzystamy z założeń pedagogiki Janusza Korczaka, dzięki czemu traktujemy naszych uczniów jako pełnoprawnych partnerów współtworzących przebieg i treści poszczególnych sesji, a także mających wpływ na tematykę spotkań. Działamy zgodnie z metodologią "Connected Learning", czyli zapraszamy do udziału w sesjach ekspertów z różnych dziedzin, którzy mogą lepiej wprowadzić naszych "padawanów" w tematykę spotkań.

Wspieramy współdziałanie uczniów, tolerancję i szacunek dla drugiego człowieka, czyli cechy niezwykle przydatne m.in. w czasie trwania pandemii koronawirusa COVID-19, ale i sprzyjające nowoczesnemu podejściu do edukacji, która ma przygotować uczniów na wyzwania, jakich jeszcze nie znamy.
Share:

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Popularne posty

Szukaj na tym blogu

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Polecany post

Tutorial nr 2: Formularze Google, czyli samosprawdzające się testy

Drugim narzędziem wybranym przez nauczycieli uczestniczących w naszym programie były Formularze Google , które nadają się do tworzenia samos...

Recent Posts

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.